herrn.blogg.se

Man kan alltid drömma

Kategori:humor

Okej, nu ska jag berätta om en grabb jag träffade en gång. Till att börja med var han inte som alla andra grabbar. Den stora skillnaden var nog att han inte hade så mycket innanför pannbenet. Sen fanns det givetvis andra skillnader, exempelvis som att han var väldigt sträv i pälsen eller att han föddes ut-och-in. Det förklarar ju i och för sig hans avsaknad av något innanför pannbenet, då pannbenet satt längst in i skallen på grabben.

Första gången jag träffade honom var på en fest jag inte var inbjuden till. Jag presenterade mig för värden och fick bordsplaceringen med stort N, n som i nitlott.

Där satt han, på stolen bredvid min plats. Även om han såg väldigt oinbjudande ut så är jag alltid snäll mot folk jag träffar, så även denna gång. Eftersom han var ut-och-in så visste jag inte riktigt hur jag skulle hälsa. Det var helt klart en unik situation för mig. Hur som helst så tog jag initiativet och klappade honom lätt över tunntarmen. Han gav mig en vänlig blick, tror jag, och berättade att jag fick kalla honom för biffen. Han sa även att hans närmaste får kalla honom för pannbiffen, därefter fortsatte han med sitt liv utan mig.

Där satt jag, helt ensam och utanför. Jag började fundera på varför jag blivit så åsidosatt på festen, det kan ju inte ha att göra med att jag inte var bjuden. Det var då jag insåg att festen inte var en fest. Festen var i själva verket en middagsbjudning för nitlotter! Helt förstående accepterade jag nu mitt utanförskap och slängde en blick mot grabben igen. Nu ville han helt plötsligt umgås och drog med mig till en riktig fest.

När vi väl var framme på nästa ställe berättade han en hemlighet och jag berättade den genast vidare till alla på festen. Vi sprang runt runt i cirklar och sålde avbrutna tändstickor för att dra in pengar till vår skolresa som vi skulle åka på när vi börjat skolan.

Med alla pengarna vi tjänat tog vi istället tillfället i akt och köpte tillbaka tändstickorna medan det ännu var populärt och nu var vi genast festens coolaste grabbar. Med vår nya coolstatus sa vi hejdå till alla och tillbringade resten av kvällen med en tillbringare.

Det var nu jag vaknade och insåg att allt var en dröm som berodde på att jag råkade somna ut-och-in igår. Helt sanslöst vad galet det kan bli när man slarvar lite vid läggdags.

Vi hörs rå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...