herrn.blogg.se

It's been en stund

Kategori:humor

Idag såg jag till min förskräckelse en bäver som var i full färd med att fälla rådhustornet när jag dök upp. Samtidigt som jag är en djurvän och givetvis ville låta bävern bygga sin damm eller whatever han meckade med, så tänker jag självklart på alla människor som skulle ha drabbats om tornet fällts. Människor som kanske befann sig där inne, människor som kanske hade fått rasmassorna över sig, eller människor som i framtiden jättegärna hade velat besöka rådhustornet.

Sedan tänkte jag att det säkert finns en annan sida av myntet också, så att säga. Det var då jag insåg att det finns fler djurvänner som mig, som vill bäverns bästa oavsett konsekvenserna. Jag är en djurvän, jag vill även vara en vän till andra djurvänner. Detta övervägde för min del och jag lät bävern fortsätta med sitt verk utan mitt ingripande. Det kändes så rätt när jag väl hade bestämt mig, jag skulle inte ångra detta.

Tornet föll och människor som vistades på torget nedanför begravdes under mängder med tegel och stenkross. Jag såg även en kvinna i ett av tornets fönster medans det föll, hållandes i en hel kaninfamilj. Måtte det ha gått bra för dem. Folk skrek och skvätte vatten på rasmassorna, även om det inte brann. Jag tänkte att det var chocken, eller något slags smart förebyggande av eld.

Hur som helst... bävern hurrade och firade sin framgång med sina familjemedlemmar (OBS DETTA ÄR BARA VAD JAG TROR, MEN DOM VAR VÄLDIGT LIKA VARANDRA). Dammen var så gott som klar, dock vet jag inte vilken nytta den skulle göra eftersom det inte fanns något vatten på platsen, men huvudsaken var att de var glada! Jag blev helt varm inombords när jag såg bävrarnas obeskrivliga glädje. Tänk att jag hade bidragit till detta genom att inte ingripa, detta kommer jag att leva länge på. Samtidigt som jag gick ifrån platsen med ett leende på läpparna kröp halvdöda människor omkring och instagrammade sina skador likt maträtter en fredagkväll. Vilken dag!

Vad vill jag då säga med detta?
Jo... vi djurvänner håller ihop och förblir djurvänner just tack vare dessa stunder. När man ser ett djurs ögon lysa upp av glädje, då mår man som en prins. Ta hand om era fyrbenta vänner tills nästa gång!

// Herrn

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...